Ludzie nigdy wcześniej nie byli tak świadomi wzornictwa jako koncepcji, a także jako czegoś, co znajdują na każdym kroku w swoim codziennym życiu. Nawet najprostsze produkty codziennego użytku konkurują ze sobą, starając się zaoferować to „coś”, co przyciągnie wzrok odbiorcy i lepiej odzwierciedli jego gust i styl życia. Projektowanie samochodów, podobnie jak każde inne, to złożony temat. Interesuje się nim wiele osób, niekoniecznie będących maniakami motoryzacji. Każdy element samochodu jest owocem niewyobrażalnej liczby decyzji podejmowanych przez zespół projektowy, kierujący się kwestiami z zakresu inżynierii, estetyki, oczekiwaniami i emocjami użytkownika. Książka ta pomaga czytelnikowi znaleźć odpowiedzi na pytania „jak?” i „dlaczego?” dotyczące procesu projektowego, przedstawiając historię i teorię projektowania samochodów, a także największych projektantów. To pozycja dla entuzjastów motoryzacji, miłośników designu i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, dlaczego nasz czterokołowy świat wygląda tak, jak wygląda.