Przepowiadanie słowa Bożego dzieciom niesłyszącym to najtrudniejsze zadanie, z jakim spotykają się katecheci. Muszą oni przekraczać niewidzialne mury głuchoty i zmierzać do jak najpełniejszego przekazania im depozytu wiary. Trudność ta staje się większa w okresie przygotowywania do I Komunii Świętej. Braki kompetencji językowej spowodowane wadami słuchu powodują, iż dzieci często uczestniczą we Mszy Świętej nie będąc świadome rangi najważniejszego w ich życiu sakramentu. Stąd pomysł na opracowanie materiałów metodycznych z wykorzystaniem Metody Szybkiego Wzbogacania Kompetencji Językowo-Kulturowej i Pojęciowej. Stosowanie tej metody na lekcji religii jest bardzo proste. Wystarczy przestrzegać ośmiu punktów, aby efektywnie i szybko podnieść poziom wspomnianych kompetencji. Sukces dopełnia komunikowanie się z uczniami przy zastosowaniu fonogestów (Cued Speech), choć nie jest to warunek konieczny.