Wybieramy się w podróż po świecie – na kalifornijską pustynię, do fińskiego lasu, na szwedzką wyspę czy w okolice wietrznego Manhattanu – i zakradamy się do zakamarków ludzkiego serca. Poznajemy grupy przyjaciół, pary i singli uwikłanych w skomplikowane związki uczuciowe. Konfrontacja z dziką przyrodą i oderwanie od codzienności prowadzą do eskalacji tłumionych konfliktów i odkrywania głęboko skrywanych pragnień i emocji.
Utrata pierwszej miłości przez René i zniknięcie Emily stanowią katalizator dla szeregu nowych relacji, które kwestionują tradycyjne wyobrażenie o miłości. Bohaterzy oscylują tutaj nie tylko między poszczególnymi krajami, lecz także różnymi płciami, a autorka w zmysłowy sposób opisuje dziką ciekawość, niepokój i pożądanie.
Utrata pierwszej miłości przez René i zniknięcie Emily stanowią katalizator dla szeregu nowych relacji, które kwestionują tradycyjne wyobrażenie o miłości. Bohaterzy oscylują tutaj nie tylko między poszczególnymi krajami, lecz także różnymi płciami, a autorka w zmysłowy sposób opisuje dziką ciekawość, niepokój i pożądanie.
W swojej kunsztownie skomponowanej powieści epizodycznej Antje Rávik Strubel poddaje krytyce binarność płci – „klozetową segregację”, jak określa to jedna z bohaterek książki – i eksploruje różne obszary ludzkiej (kobiecej?) seksualności. Łączy przy tym temat seksualności z naturą. Tytułowy las – niczym ciemny i bezkresny las na północy Skandynawii – budzi przerażenie, lecz także pociąga do przekraczania moralnych i społecznych granic. Warto się w niego zagłębić, żeby odkryć, co czai się w ludzkim sercu.