Rozprawa W kręgu czeskiej semiotyki teatru. Ivo Osolsobě jako teoretyk teatru i musicalu poświęcona jest czeskiemu badaczowi teatru, którego nowatorskie prace teoretyczne, przetłumaczone na wiele języków, ugruntowały jego pozycję jako wybitnego autorytetu
w dziedzinie teorii teatru i semiotyki. Autorka charakteryzuje poglądy teoretyczne brneńskiego badacza, ukazuje ich ewolucję, począwszy od okresu strukturalistycznego przez semiotyczny do ?semiotyki jutra?, sytuuje jego dokonania w szerokim kontekście
najnowszych badań nad teatrem, a zwłaszcza nad musicalem. Oryginalne koncepcje teoretyczne Osolsobě stały się także podstawą do omówienia takich zagadnień, jak możliwości i ograniczenia semiotyki, jej stosunek do niektórych zjawisk współczesnej kultury oraz dalsze perspektywy badawcze.
w dziedzinie teorii teatru i semiotyki. Autorka charakteryzuje poglądy teoretyczne brneńskiego badacza, ukazuje ich ewolucję, począwszy od okresu strukturalistycznego przez semiotyczny do ?semiotyki jutra?, sytuuje jego dokonania w szerokim kontekście
najnowszych badań nad teatrem, a zwłaszcza nad musicalem. Oryginalne koncepcje teoretyczne Osolsobě stały się także podstawą do omówienia takich zagadnień, jak możliwości i ograniczenia semiotyki, jej stosunek do niektórych zjawisk współczesnej kultury oraz dalsze perspektywy badawcze.