Problematyka jakości kapitału ludzkiego ma wiele wymiarów: filozoficzny, ekonomiczny, społeczny. Znajduje to wyraz w opracowaniach zawartych w tej książce, przygotowanej z okazji konferencji poświęconej właśnie jakości kapitału ludzkiego, a zorganizowanej przez Katedrę Zarządzania Kapitałem Ludzkim Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w październiku 2007 roku. Można mieć nadzieję, że podniesione w książce kwestie stanowić będą inspirację do podejmowania badań nad różnymi aspektami jakości kapitału ludzkiego. Co do potrzeby takich badań nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Warto przy tym pamiętać, że doskonalenie jakości kapitału ludzkiego i profesjonalizacja podejścia do zarządzania tym kapitałem przynoszą korzyści zarówno pracownikom, w postaci lepszej zatrudnialności na rynkach pracy, poszczególnym organizacjom, w formie wzrostu efektywności i podnoszenia konkurencyjności, a gospodarce, poprzez rozwój i podnoszenie jej międzynarodowego prestiżu.