Niniejsza monografia stanowi próbę omówienia prawnoautorskiej problematyki utworu muzycznego, z uwzględnieniem zarówno kwestii teoretycznych, jak i zagadnień natury praktycznej. Autor definiuje pojęcie utworu muzycznego poprzez omówienie jego elementów. Zasadniczym celem pracy było ustalenie zakresu praw przysługujących twórcy utworu muzycznego i próba odpowiedzi na pytanie, czy i na ile pod wpływem rozwiązań technicznych zakres ten zmienił się w odniesieniu do utworów współczesnych, zwłaszcza muzyki popularnej. W książce podjęto również próbę ustalenia, na czym współcześnie polega twórczość muzyczna, jaka jest istota utworu muzycznego, a w szczególności - jak rozumieć obecnie oryginalność takiego utworu. Rozważania są ilustrowane bogatym orzecznictwem - nie tylko sądów polskich, lecz również sądów Stanów Zjednoczonych. Monografia z pewnością zainteresuje przedstawicieli środowisk akademickich oraz praktyków, a także osoby chcące poszerzyć swą wiedzę z zakresu prawa autorskiego.