Książka Piotra Kamińskiego ?Tysiąc i jedna opera? to prawdziwa ?Biblia Opery? i wyjątkowe dzieło w swoim gatunku. Ponad 230 kompozytorów! Dorobek kilkunastu z nich omówiono w całości! Oryginalne tytuły, przyzwoite streszczenie wraz z podaniem incipitów co ważniejszych fragmentów omawianej opery. Nadto historia utworu, z komentarzem analityczno-historycznym, nierzadko bardzo wartościowym, a do tego zwięzłe rekomendacje fonograficzne, chronologia prapremier (wraz z datami, miejscem prawykonania i obsadą!). Wszystko to zgromadzone w jednym wydawnictwie, pisane przez jednego autora (sic! światowy ewenement, umożliwiający zachowanie jednolitości ocen), prawdziwy ?niezbędnik?, nawet dla bardzo wybrednego konesera-słuchacza, poszukiwacza cymeliów czy pedantycznego kolekcjonera z bogatymi zbiorami.
Czytelnik znajdzie w ?Tysiącu i jednej operze? znane arcydzieła stanowiące fundament światowego repertuaru: opery, które od dnia prapremiery nigdy nie zeszły z afisza, lub takie, które po krótszym lub dłuższym okresie zapomnienia (twórczość barokowa, Mozart) doczekały się triumfalnego powrotu; dzieła, które odegrały niezwykle istotną rolę w dziejach gatunku, po czym cokolwiek przybladły, lub zostały całkiem zapomniane przez publiczność. Są tu również dzieła całkiem marginesowe, których obecność w książce tłumaczy się jedynie znaczeniem ich twórcy
To obszerne, 2 tomowe kompendium stanowi swoisty ?niezbędnik operowy? prowadzący
Czytelnika poprzez cztery wieki opery, prezentując ponad tysiąc głównych postaci ? bohaterów
i bohaterek librett. Głównym kluczem wyszukiwania są hasła ?Kompozytorzy? ułożone
w porządku alfabetycznym, ich dzieła zaś poznajemy według chronologii prawykonań
(oryginalne tytuły).
?Tysiąc i jedna opera? to leksykon wzorowany na francuskiej edycji dzieła, które po raz pierwszy ukazało się we Francji w 2003 r. nakładem wydawnictwa Fayard (tytuł oryginału: ?Mille et un opéras?). Szybko zostało uznane za najobszerniejszy i najbardziej wyczerpujący przewodnik operowy na świecie. Doskonałe recenzje dziennikarzy oraz znawców opery, a także ogromny sukces wydawniczy ? 4 wznowienia oraz ponad 15 tys. sprzedanych egzemplarzy we Francji sprawiły, iż 5 lat po francuskiej prapremierze dzieła, nasz największy wydawca literatury muzycznej - Polskie Wydawnictwo Muzyczne - postanowiło przedstawić tę publikację krajowemu czytelnikowi.
Czytelnik znajdzie w ?Tysiącu i jednej operze? znane arcydzieła stanowiące fundament światowego repertuaru: opery, które od dnia prapremiery nigdy nie zeszły z afisza, lub takie, które po krótszym lub dłuższym okresie zapomnienia (twórczość barokowa, Mozart) doczekały się triumfalnego powrotu; dzieła, które odegrały niezwykle istotną rolę w dziejach gatunku, po czym cokolwiek przybladły, lub zostały całkiem zapomniane przez publiczność. Są tu również dzieła całkiem marginesowe, których obecność w książce tłumaczy się jedynie znaczeniem ich twórcy
To obszerne, 2 tomowe kompendium stanowi swoisty ?niezbędnik operowy? prowadzący
Czytelnika poprzez cztery wieki opery, prezentując ponad tysiąc głównych postaci ? bohaterów
i bohaterek librett. Głównym kluczem wyszukiwania są hasła ?Kompozytorzy? ułożone
w porządku alfabetycznym, ich dzieła zaś poznajemy według chronologii prawykonań
(oryginalne tytuły).
?Tysiąc i jedna opera? to leksykon wzorowany na francuskiej edycji dzieła, które po raz pierwszy ukazało się we Francji w 2003 r. nakładem wydawnictwa Fayard (tytuł oryginału: ?Mille et un opéras?). Szybko zostało uznane za najobszerniejszy i najbardziej wyczerpujący przewodnik operowy na świecie. Doskonałe recenzje dziennikarzy oraz znawców opery, a także ogromny sukces wydawniczy ? 4 wznowienia oraz ponad 15 tys. sprzedanych egzemplarzy we Francji sprawiły, iż 5 lat po francuskiej prapremierze dzieła, nasz największy wydawca literatury muzycznej - Polskie Wydawnictwo Muzyczne - postanowiło przedstawić tę publikację krajowemu czytelnikowi.