Nie poprzestawaj na graniu! Zacznij tworzyć własne gry! Z książki Twórz w języku Python własne gry komputerowe dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem. Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty. Nauczysz się, w jaki sposób: · Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy. · Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki. · Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame. · Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy. · Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi. · Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych. · Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy. Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki. A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?