Książka wydawnictwa TASCHEN o niezwykłym, współczesnym odrodzeniuponowanie docenionego stylu Tiki. Fenomenowi temu przygląda się największyjego znawca, Sven A. Kirsten. Jak pokazuje on w swej barwnej, wnikliwej, ztemperamentem napisanej publikacji, styl Tiki, niemal całkowicie wypartyze świadomości Amerykanów, jako unikalne zjawisko na mapie kultury masowejzaistniał dopiero w ostatnich latach. Książka ta okazała się nie tylkoinspiracją dla założycieli wielu barów Tiki z Nowego Jorku, Londynu,Berlina, Pragi oraz Waikiki, ale również dla rzemieślników. To dzięki niejodważyli się oni wziąć do ręki dłuto i odnowić dawną tradycję. W swejpublikacji Sven A. Kirsten zestawił obok siebie dwa trendy retro:modernizm z połowy wieku oraz styl Tiki. Łącząc w niej radosną pasję zrzeczowością i obiektywizmemu badawczą udowadnia, iż w latach 50. i 60.prymitywizm oraz modernizm były w gruncie "dwiema stronami tej samejmonety". Wśród pokazanych przykładów wyrobów wzornictwa w stylu Tiki -brutalistyczne meble z domu wyposażonego przez firmę Witco, któraurządziła też "Jungle Room" Elvisa Presleya oraz basen Hugh Hefnera zchicagowskiego "Playboya". Taschen's "Book of Tiki" provided theblueprint for the re-appreciation and revival of Tiki style. Almostcompletely wiped from the consciousness of Americans until recently, SvenKirsten's tome put Tiki on the map as a unique pop culture phenomenon.Never before had Tiki culture's visual power and pervasiveness beenrevealed with such detail and insight. Not only did the book inspire theerecting of many new Tiki bars from New York to London to Berlin to Pragueto Waikiki, but also motivated a myriad of Tiki artisans to pick up thechisel and carry on the forgotten tradition, while spurring many others tocreate their own home hideaways, making "Tiki" a household name again. Thisnew follow-up book, which brings together the two recent retro trends ofmid-century modernism and Tiki style, is bound to lift the Tiki craze to anew level. With his usual mixture of ironic detachment and genuineenthusiasm for the subject, Kirsten shows us how primitivism and modernismwere two sides of the same coin in the 1950s and 60s. Decor deities andersatz ancestors outrageously merged in the modern brutalist furniturefrom the house of Witco, a company that outfitted Elvis Presley's JungleRoom and Hugh Hefner's Chicago Playboy pool. This was design porn at itsbest.