Zaprezentowany w ksiąşce Test Muzycznych Umiejętności Percepcyjnych to pierwsze w Polsce wystandaryzowane, obiektywne, znormalizowane, trafne i rzetelne narzędzie cło badania osiągnięć muzycznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Test przeznaczony jest do wykorzystania w szeroko pojętej diagnostyce edukacyjnej oraz w badaniach z zakresu monitoringu rozwoju muzycznego. Publikacja kierowana jest zatem zarówno do nauczycieli edukacji elementarnej, nauczycieli muzyki, jak i pracowników nauki zajmujących się problematyką z zakresu pedagogiki muzycznej. Od Autora Autorka podjęła trud konstrukcji rzetelnego i trafnego Testu Umiejętności Percepcyjnych, przeznaczonego do badań uczniów klas trzecich. Dokonała olbrzymiego wysiłku, by skonstruowana prze/ siebie technikę znormalizować, poddając badaniom 1329 dzieci w wieku 9-10 lat. (...) Ksiąşka jest twórczym wkładem w rozwój metodologii badań muzycznych umiejętności percepcyjnych uczniów.