The book is devoted to the elaboration and evaluative examination of the present author?s lexically driven syllabus design addressed to the oparational children aged 8 and 9. its aim was to ensure the young learners a stress-free, semantically organised flow from the right, non-verbal, imaginative hemisphere to its left, verbal, logical counterpart. The syllabus design became subject to the empirical research drawing on formal experiment and differential case study. Formal experiment findings pointed to the experimental groups vocabulary knowledge as significantly exceeding the knowledge displayed by the control groups. Case study findings pointed on syllabus design as being better suited to "8-year-old?s" learning needs. As a result, the lexically driven syllabus design turned out to be a facilitative, theoretically consistent and methodologically diversified tool in child L2 education, bridging the gap between non-verbal and verbal spheres of activity. "[...] Autorka dokonuje wyboru tych technik, które właściwe są dla nauczania dzieci ? techniki reakcji całym ciałem, techniki tablicy flanelowej oraz technik relaksacyjnych i wizualizacji kontrolowanej. [...] Publikacja ta pozwoli nauczycielom [...] krytycznie spojrzeć na możliwość realizacji celów dotyczących struktury języka. Nauczyciele ponadto dostają propozycję programu nauczania i koncepcję jego zastosowania sprawdzoną w polskiej szkole. Natomiast studenci dodatkowo dostają nieomalże wzorcowy model prowadzenia badań empirycznych w dziedzinie glottodydaktyki". (z recenzji prof. zw. dr. hab. Teresy Siek-Piskozub)