Wprowadzenie
Rozdział I
Teoretyczne założenia edukacji włączającej w świetle wybranej literatury
1.1. Dylematy terminologiczne – między podziałem i łączeniem?
1.2. Wybrane aspekty prawne i perspektywy rozwoju
1.3. Podmiotowy paradygmat edukacji
1.4. Zmiana w edukacji – w kierunku kultury szkoły włączającej
Rozdział II
Działania ewaluacyjne jako spotkania w porządku czynu i rozumienia
2.1. Cele i procedura realizacji badań
2.2. Charakterystyka wybranych szkół
2.3. Opis narzędzi badawczych i przebiegu badań
Rozdział III
Analiza materiału empirycznego z badań ewaluacyjnych
3.1. Identyfikacja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
3.2. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów
3.3. Proces i wynik działań diagnostycznych – analiza przypadków
3.4. Planowanie pomocy, dokumentowanie, monitorowanie i ewaluacja działań
3.5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna bieżąca i specjalistyczna
3.6. Intersubiektywne znaczenie partnerstwa rodziny i szkoły
3.7. Realizacja idei edukacji włączającej w opinii nauczycieli szkół
3.8. Rekomendacje z badań wybranych szkół
Podsumowanie – metodyczne założenia rozwoju edukacji włączającej
Bibliografia
Aneks
Załącznik 1
Fragment raportu ewaluacji wewnętrznej szkoły A – rekomendacje sformułowane na podstawie badań
Załącznik 2
Fragment raportu ewaluacji wewnętrznej szkoły B – rekomendacje sformułowane na podstawie badań
Załącznik 3
Fragment raportu ewaluacji wewnętrznej szkoły C – rekomendacje sformułowane na podstawie badań