(...) Niniejszy wybór prezentuje 14 opowiadań, zebranych w tomiku "Londyńskie przygody". Wśród nich znajdują się również "Szkoła czarownic" i inne opowiadania, które na tle angielskiej literatury fantastycznej zajmują wyjątkowe miejsce, reprezentując rzadko spotykany typ fantastyki ludowej...
Wyobraźnia poety zakorzeniona jest głęboko w mitologii walijskiej, zaludniającej wzgórza i doliny bajecznymi stworami: elfami, gnomami, wróżkami i czarownicami... Łatwe do rozpoznania elementy surrealizmu, sygnalizujące o sobie niekiedy zawiłością stylu i szafowaniem metodą szoku, na szczęście nie dominują bezwzględnie. Przeciwwagę dla nich stanowi pewna rubaszność i ostrość widzenia ludzkich charakterów, jak również atmosfera autentycznej grozy.
Niepokojąca, przesycona liryzmem, bardzo osobista, a zarazem osadzona w wielkich mitach ludzkości proza Dylana Thomasa nosi to samo piętno indywidualności, co i poezja. Być może w prozie, nawet jeszcze wyraźniej niż w wierszach, dochodzi do głosu nostalgia za utraconym dzieciństwem, spędzonym w Walii".
(cyt. wg "Posłowia" tłumaczki)
Wyobraźnia poety zakorzeniona jest głęboko w mitologii walijskiej, zaludniającej wzgórza i doliny bajecznymi stworami: elfami, gnomami, wróżkami i czarownicami... Łatwe do rozpoznania elementy surrealizmu, sygnalizujące o sobie niekiedy zawiłością stylu i szafowaniem metodą szoku, na szczęście nie dominują bezwzględnie. Przeciwwagę dla nich stanowi pewna rubaszność i ostrość widzenia ludzkich charakterów, jak również atmosfera autentycznej grozy.
Niepokojąca, przesycona liryzmem, bardzo osobista, a zarazem osadzona w wielkich mitach ludzkości proza Dylana Thomasa nosi to samo piętno indywidualności, co i poezja. Być może w prozie, nawet jeszcze wyraźniej niż w wierszach, dochodzi do głosu nostalgia za utraconym dzieciństwem, spędzonym w Walii".
(cyt. wg "Posłowia" tłumaczki)