W literaturze z zakresu marketingu, w opiniach menedżerów i konsultantów podkreśla się duże znaczenie dystrybucji w osiąganiu celów przedsiębiorstwa w warunkach rosnącej konkurencji na rynkach krajowych i międzynarodowych. Zwraca się szczególną uwagę na jej zadania w kreowaniu wartości dla klienta i budowaniu przewagi konkurencyjnej, a także na zachodzące zmiany strukturalne w sferze dystrybucji produktów. Według E.R. Coreya system dystrybucji to najważniejszy zasób zewnętrzny przedsiębiorstwa. Zbudowanie go zajmuje zwykle wiele lat i niełatwo jest go zmienić. W przypadku przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych dystrybucja jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy rynek ma inny system dystrybucji. Kanały marketingowe są nieprzenoszalne i ściśle związane zdanym rynkiem. W tej książce zagadnienie dystrybucji rozpatrywane jest z perspektywy przedsiębiorstwa produkcyjnego sprzedającego swoje wyroby za granicę. Punkt ciężkości położono na ujęcie marketingowe problemu. Autorka prezentuje specyfikę systemów dystrybucji w eksporcie, kwestię zarządzania nimi, tendencje rozwojowe w dystrybucji międzynarodowej. Rozważania teoretyczne wzbogacone zostały przykładami dystrybucji w branży meblarskiej, a także wybranych firm polskich i zagranicznych innych branż. Jest to swoisty podręcznik poświęcony przedmiotowi dystrybucji, adresowany do studentów wyższych uczelni ekonomicznych. Może być również źródłem wiedzy dla przedsiębiorców i menedżerów, dążących do poszerzenia swojej wiedzy o międzynarodowy wymiar funkcjonowania przedsiębiorstwa. Książka powstała na podstawie rozprawy doktorskiej napisanej w Katedrze Biznesu Międzynarodowego pod kierunkiem naukowym prof. zw. drą hab. Marcina K. Nowakowskiego.