Przekaz graficzny nie wyłania się z umysłu twórcy pod wpływem natchnienia w pełnym i skończonym kształcie. Jest to rezultat złożonego procesu wymagającego namysłu koncepcyjnego, opracowania strategii oraz zdecydowania zarówno o treści, którą chcemy zakomunikować, jak i o formie, którą zamierzamy jej nadać.
By uporządkować ten złożony proces, Rosa Llop opisała parametry graficzne i semiotyczne odgrywające zasadniczą rolę w rozwoju projektu graficznego. Przedmiotem tej analizy są okładki książek – ta dziedzina projektowania wizualnego stanowi obszerny zbiór różnorodnych rozwiązań, a zarazem jest to ograniczone pole eksperymentalne, szczególnie przydatne w badaniach dotyczących symboliki graficznej, związków pomiędzy poszczególnymi obiektami graficznymi, kompozycji oraz oddziaływania kolorów. Rozważania te ilustruje bardzo bogaty zestaw projektów okładek autorstwa znakomitych twórców dawniejszych i współczesnych, takich jak Daniel Gil, Coralie Bickford-Smith, Enric Jardí, Jessica Hische, Peter Mendelsund, Barbara de Wilde, David Pearson, Alvin Lustig, Jan Tschichold, Rodrigo Corral czy Chip Kidd.
By uporządkować ten złożony proces, Rosa Llop opisała parametry graficzne i semiotyczne odgrywające zasadniczą rolę w rozwoju projektu graficznego. Przedmiotem tej analizy są okładki książek – ta dziedzina projektowania wizualnego stanowi obszerny zbiór różnorodnych rozwiązań, a zarazem jest to ograniczone pole eksperymentalne, szczególnie przydatne w badaniach dotyczących symboliki graficznej, związków pomiędzy poszczególnymi obiektami graficznymi, kompozycji oraz oddziaływania kolorów. Rozważania te ilustruje bardzo bogaty zestaw projektów okładek autorstwa znakomitych twórców dawniejszych i współczesnych, takich jak Daniel Gil, Coralie Bickford-Smith, Enric Jardí, Jessica Hische, Peter Mendelsund, Barbara de Wilde, David Pearson, Alvin Lustig, Jan Tschichold, Rodrigo Corral czy Chip Kidd.