Monografia „Strategie komunikowania podmiotów politycznych w Polsce w mediach społecznościowych” wyróżnia się pozytywnie ze względu na zaproponowaną nietuzinkową optykę łączącą w sobie wiedzę medioznawczą i komunikologiczną z perspektywą politologiczną, (...) pokazuje czytelnikowi politykę rozumianą per se, ale przede wszystkim jej uwikłanie w rozmaite konteksty medialne, od których w dobie powszechnej mediatyzacji uciec nie sposób (...). Przedmiotem swojego zainteresowania dr Małgorzata Adamik-Szysiak uczyniła złoty trójkąt – media, polityków i obywateli, snując wokół tej triady rozważania. (...) Narracja wiedzie czytelnika od treści ogólnych, pozwalających umieścić rozważania badaczki w szerokim kontekście teoretycznym, ku tematyce szczegółowej, eksplorowanej w empirycznej części pracy. Kategorie analityczne, którymi posiłkuje się autorka przekonują, że miała pomysł na tę pracę i konsekwentnie go zrealizowała, aż po etap empirycznej weryfikacji hipotez badawczych. (...) To monografia interesująca poznawczo, niebanalna, skłaniająca do twórczej refleksji (...). Połączenie ze sobą perspektywy medioznawczej z politologiczną, a także mariaż koncepcji teoretycznych – również tych najnowszych – z empirią sprawia, że rozprawę czyta się z prawdziwym zainteresowaniem.
– z recenzji dr hab. Magdaleny Szpunar
– z recenzji dr hab. Magdaleny Szpunar