Strategiczne myślenie w firmie

Franciszek Krawiec, Krawiec Frank
Strategiczne myślenie w firmie
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

„Rosnąca turbulencja otoczenia przedsiębiorstw, mająca swe źródła w przyśpieszonej ewolucji naukowo-technicznej, globalizacji procesów i struktur, coraz bardziej intensywnej konkurencji, koryguje paradygmat strategiczny w zarządzaniu organizacjami. Od planowania strategicznego, poprzez zarządzanie strategiczne, zmierzamy rzeczywiście ku myśleniu strategicznemu. Zgodnie z hasłem: myśl strategicznie - działaj operacyjnie, w biznesie przyjmuje się postawę uogólnionych, raczej ramowych wyobrażeń o przyszłości i bieżących działań. Te ostatnie są wynikiem codziennych zdarzeń, ale rozpatrywanych z punktu widzenia właśnie tych ramowych wyobrażeń o przyszłości. W ten współczesny nurt identyfikacji problemów strategicznych przedsiębiorstw doskonale dopasowuje się recenzowana praca.(...) Jest to pierwsza w Polsce próba tak kompleksowego ujęcia zagadnienia, oparta na tak solidnych studiach literaturowych i wieloletnich doświadczeniach wynikających z pracy z wieloma menedżerami generalnymi w USA.(...) Autor bardzo dobrze zaprezentował (bogatą i rzadko u nas cytowaną literaturę przedmiotu) i ocenił treść poszczególnych nurtów szkół planowania i zarządzania strategicznego. Przedstawił własną, oryginalną koncepcję struktury myślenia strategicznego w wyborze strategii firmy, która według mnie wzbogaca treść zarządzania strategicznego i może być wielce użyteczna w praktyce planistycznej przedsiębiorstw (...)." Prof. dr hab. Rafał Krupski, Akademia Ekonomiczna, Wrocław „W procesie globalizacji, gdy następuje stopniowa likwidacja instrumentów i sposobów ochrony przed konkurencją zewnętrzną o pomyślności gospodarki decyduje jakość przedsiębiorstw i ich zdolność do zdobywania przewag konkurencyjnych na otwartym rynku. Jakość przedsiębiorstw jest współcześnie pochodną jakości kapitału intelektualnego firmy i zdolności do jego wykorzystania. Tej kapitalnej w swej roli sprawie poświęca pracę Franciszek Krawiec(...). Autor predystynowany jest do jej napisania, gdyż łączy znajomość teorii i doświadczenie akademickie z wieloletnią praktyką gospodarczą na rynku amerykańskim. Dowodzi, że podporządkowanie efektywności operacyjnej współcześnie nie tylko nie wystarcza, ale staje się powodem zjawisk destrukcyjnych. Myślenie strategiczne w firmie musi być dostosowane do zmienności i częstej nieprzedywidywalności następujących procesów. Wymaga więc stawiania na elastyczność i wydłużenia horyzontu mylenia zarządów zgodnie z wymogiem konkurencji nie o teraźniejszości, a konkurencji o przyszłości. Zaletą pracy jest próba precyzowania zachowań mikroekonomicznych w procesie kształtowania się cywilizacji wiedzy. Mało jest bowiem prac, które na cywilizację wiedzy patrzą z punktu wykorzystania kapitału intelektualnego firmy poprzez kreowanie nowych procedur tworzenia strategii. Ponad trzydziestoletni pobyt w Stanach Zjednoczonych owocuje nie tylko znajomością nowoczesnych przedsiębiorstw, ale i znajomością bogatej literatury anglosaskiej. Szeroka prezentacja tej literatury polskiemu czytelnikowi jest wartością samą w sobie". Prof. dr hab. Władysław Szymański, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa
Data wydania: 2003
ISBN: 978-83-7251-385-4, 9788372513854
Wydawnictwo: Centrum Doradztwa i Informacji Difin

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Strategiczne myślenie w firmie aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Strategiczne myślenie w firmie. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl