Książka zawiera program, który zakłada stymulowanie rozwoju językowego dziecka, skuteczną pomoc dziecku młodszemu z niepełnosprawnym rozwojem mowy i trudnościami w wymowie oraz poszerzenie współpracy środowiskowej w zakresie profilaktyki logopedycznej. Program stanowi narzędzie o charakterze organizacyjno-metodycznym, przeznaczone dla logopedów, pragnących aktywnie współpracować ze środowiskiem przedszkolnym i szkolnym, dla nauczycieli chcących wspierać potrzebujące dzieci i każdego rodzica, który poszukuje szerszej informacji na temat zaburzeń mowy u własnego dziecka. Książka zawiera część teoretyczną, w której omówiono między innymi założenia niezbędne do realizacji programu, jego cele, elementy systemu opieki logopedycznej, konteksty funkcjonowania profilaktyki logopedycznej i obszary jej działań, metody i techniki wspomagające terapię mowy oraz założenia programowe wspierające pracę logopedy i nauczyciela. W części praktycznej Czytelnik znajdzie materiały pomocnicze do realizacji praktyki logopedycznej ? program profilaktyki logopedycznej ?Spróbujmy mówić razem? w trzech obszarach: materiały dla nauczycieli, materiały dla logopedów oraz materiały dla zainteresowanych za równo nauczycieli, rodziców, jak i logopedów.