Zarządzanie projektami bardzo silnie osadzone jest w praktyce i znajduje zastosowanie zarówno w działalności zawodowej człowieka, jak i w życiu prywatnym. Współcześnie to jedna z podstawowych, a zarazem najważniejszych umiejętności, którą muszą opanować wszyscy menedżerowie, bez względu na sektor, dyscyplinę czy poziom zarządzania. Publikacja kierowana jest do osób zainteresowanych zagadnieniem skutecznego zarządzania projektami społecznymi widzianymi przez pryzmat kompetencji interpersonalnych menedżera projektu, a w szczególności do: ? praktyków działających w obszarze zarządzania projektami, chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu zarządzania projektami w oparciu o prezentowaną teorię i praktykę; ? osób pracujących bądź zaangażowanych w działalność sektora pozarządowego opartego, w przeważającej mierze na pracy projektowej; ? studentów, dla których książka ta stanowić może usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania projektami, jak i dać rzeczywisty obraz pracy w projektach w praktyce. Publikacja oprócz usystematyzowanej teorii z zakresu zarządzania projektami i zagadnień związanych z kompetencjami, zawiera szereg informacji, spostrzeżeń i rekomendacji opartych na praktycznych doświadczeniach zdobytych podczas pracy w projektach społecznych.