Książka w nowatorski sposób ujmuje problematykę strategii firmy. Jest przewodnikiem podróży w czasie i przestrzeni po świecie biznesu. Wykorzystuje idee trzech wielkich strategów praktyków: chińskiego wodza Sun Tzu, pruskiego generała Carla von Clausewitzai najwybitniejszego menedżera XX wieku, Jacka Welcha. Głównym celem tej podróży jest poszukiwanie źródeł sukcesu w biznesie. Czytelnik znajdzie tu przykłady znanych światowych korporacji i mniej znanych polskich firm. Autor pokazuje, jak innowacyjne strategie stają się źródłem bogactwa dla ich twórców i motorem postępu dla społeczeństw. Bohaterami książki są przedsiębiorcy i menedżerowie. Od ich konsekwencji, wiedzy i intuicji zależą losy firm. Realizacja strategii opiera się na zbiorowym morale: właścicieli, menedżerów i pracowników. Książka przeznaczona jest dla studentów, a także praktyków uczestników studiów podyplomowych, MBA i specjalistycznych szkoleń. Powinna być też interesująca dla analityków gospodarczych, polityków i wszystkich osób zainteresowanych problematyką biznesu.