Przedmowa
Część I DIAGNOZA
Wybrane narzędzia diagnostyczne
(zabawy, ćwiczenia, karty pracy wykorzystywane podczas diagnozowania umiejętności i możliwości dziecka)
Poznajmy się Bawimy się razem
Zabawy z klockami
Zabawy manualne
Zabawy z wykorzystaniem figur geometrycznych
Zabawy ze zwierzętami
Zabawy z literami
Kwestionariusze obserwacyjne rozwoju dziecka
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom zmysłow
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom poznawczy
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - poziom odkrywczo-badawcz
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka - abstrakcyjno-symboliczny
Część II WYNIKI DIAGNOZY
Przykładowy wzór opisu z zeszytu indywidualnej pracy terapeutyczne
Opis przypadku - praca na poziomie zmysłowym
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym z wybranymi elementami poziomu zmysłowego
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczy
Opis przypadku - praca na poziomie poznawczym i odkrywczo-badawczym wzbogaconym o wybrane elementy zawarte na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym
Opis przypadku - praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym z wybranymi elementami poziomu odkrywczo-badawczego
Opis przypadku - praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym
Część III PLANOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ
Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie zmysłowym
Pierwszy czasookres
Drugi czasookres
Trzeci czasookres
Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie odkrywczo-badawczym
Pierwszy czasookres
Drugi czasookres
Trzeci czasookres
Przykładowy okresowy plan pracy dydaktyczno-terapeutycznej - praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym
Pierwszy czasookres
Drugi czasookres
Trzeci czasookres
Część IV PODSUMOWANIE PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ
Przykładowe opisy postępów rozwoju psychomotorycznego dziecka
Bibliografia
ZAWARTOŚĆ PŁYTY CD: PRZYKŁADOWE SCENARIUSZE ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNYCH ORAZ WYBRANE KARTY PRACY
Wzory wybranych scenariuszy zajęć dydaktyczno-terapeutycznych:
1. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)
2. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)
3. Scenariusz (praca na poziomie zmysłowym)
4. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)
5. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)
6. Scenariusz (praca na poziomie poznawczym)
7. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)
8. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)
9. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym)
10. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym)
11. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym)
12. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)
13. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)
14. Scenariusz (praca na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym)
15. Scenariusz (praca na poziomie odkrywczo-badawczym i abstrakcyjno-symbolicznym)
16. Scenariusz (relaksacja do zastosowania na każdym poziomie)
Wzory wybranych kart pracy:
1. Zabawy z figurami
2. jakie to figury?
3. Policz, ile 4. Ile?
5. Połącz
6. Uzupełnij
7. Ile teraz jest?
8. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (1)
9. Układanie zapasów w spiżarni wiewiórki (2)
10. W spiżarni wiewiórki (1)
11. W spiżarni wiewiórki (2)
12. "Gdy wiosna na świecie"
13. Gra "wiosenne domino"
14. Co tu nie pasuje
15. Zabawy i sporty zimowe
16. Wielkanoc
17. Przeczytaj, wytnij i ułóż
18. Przeczytaj, pokoloruj pisanki według poleceń z wiersza
19. Ola robi porządki w pokoju
20. Obrazki zwierząt
21. Dźwięk i obrazki
22. Pory roku
23. Prawda czy fałsz?
24. Jesienne zabawy słuchowe
25. Zabawy rytmiczne
26. Zwierzęta mieszkające w lesie
27. "Poranek Kasi"
28. Warzywna wykreślanka
29. Rebusy
30. Obrazkowe zabawy
31. Co tu nie pasuje?
Część V
POMOCE DYDAKTYCZNE WYKORZYSTYWANE W PRACY DYDAKTYCZNO-TERAPEUTYCZNEJ Z DZIEĆMI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM