Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL

Karol Sobiesiak, Piotr Sydow
Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej. Dowiesz się ? Czym są shadery ? Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej ? Jak programować potok renderujący ? Na czym polega i jak działa teselacja ? Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader) Powinieneś znać ? API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej
Data wydania: 2015-06-01
ISBN: 978-83-01-18199-4, 9788301181994
Wydawnictwo: PWN - Naukowe PWN
Stron: 300

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Shadery Zaawansowane programowanie w GLSL. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl