Messerschmitt Me-163 Komet to niemiecki samolot myśliwski o napędzie rakietowym w układzie bezogonowego średniopłata o skośnych skrzydłach i konstrukcji mieszanej. Oblot prototypu miał miejsce 13 lutego 1941 roku, ale wejście do jednostek liniowych nastąpiło dopiero w 1944 roku. Początki Me-163 sięgają szybowców i samolotów bezogonowych konstruowanych przez prof. Lippischa, a zwłaszcza DFS-194. To ten projekt legł u podstaw Me-163A. Pierwszy lot tej maszyny z silnikiem rakietowym odbył się w 1941 roku, a silnik stanowił Walter HWK R.II. Kolejne lata to czas prób i testów z rewolucyjną konstrukcją i takim samym napędem. Zastosowano także nowy silnik- Walter HWK 109-509B-1. Pierwszą jednostką latającą na Me-163 był 16. Oddział Doświadczalny, a krótko później także Grupa z Jagdgeschwader 400. Miały one za zadanie wypracować taktykę oraz przejść szkolenie na nowych maszynach. Pierwsze użycie bojowe miało miejsce w lipcu 1944 roku. Do końca wojny wykorzystywano te maszyny jako myśliwce przechwytujące bombowce alianckie. W sumie w linii służyło ok.280 samolotów tego typu. Me-163 był bez wątpienia maszyną rewolucyjną-nowy napęd oraz niecodzienny kształt czyniło z niego bardzo charakterystyczny samolot o sporej prędkości maksymalnej, przewyższającej osiągi samolotów alianckich. Należy jednak pamiętać, iż był trudny w pilotażu, po lądowaniu był zupełnie bezbronny i mógł operować raczej z utwardzonych pasów startowych. Poza tym, mieszanka paliwowa miała tendencję do samozapłonu. Należy też pamiętać o dramatycznie małym zasięgu co skutecznie ograniczało jego użycie bojowe. Dane techniczne (wersja Me-163B): długość: 5,98m, rozpiętość skrzydeł: 9,33m, wysokość: 2,75m, prędkość maksymalna: 959km/h, prędkość wznoszenia: 160m/s, zasięg maksymalny: 100km, pułap maksymalny 12100m, uzbrojenie: stałe- 2 działka MK108 kal.30mm.