Książeczka ta to zbiór kilkudziesięciu wierszyków, które są swoistą inspiracją i instrukcją do rysowania, pozwalającą dziecku na zaprzyjaźnienie się z kredkami i kartką papieru. Szczególne znaczenie ma to w przypadku dzieci posiadających zaburzenia analizatora wzrokowego, charakteryzujących się zbyt dużym napięciem mięśni palców lub też dzieci leworęcznych. Maluchy te niejednokrotnie kategorycznie odmawiają rysowania i, niestety, nie wystarczy wtedy zwyczajne zachęcenie. Rodzice czy nauczyciele, aby osiągnąć zamierzony cel, muszą przekształcić nielubiane rysowanie w zabawę. Aby rysowanie stało się ciekawsze i łatwiejsze, Ewa Sujecka napisała kilkadziesiąt wierszyków, które krok po kroku pokazują, że rysowanie może sprawiać frajdę. Wierszyki dzielą si na dwie grupy: pierwsza to te rymowanki, które dotyczą literek. Są tu obecne wszystkie najważniejsze litery alfabetu. Obok każdego tekstu znajduje się wzór pokazujący kolejne etapy rysowania. Dziecko może kreślić po wzorze, obrysować go i pokolorować, a następnie odwzorwać na swojej kartce. Drugą grupę wierszyków stanowią teksty opisujące różne przedmioty, zwierzęta, postaci. I tu także pojawiają się ilustracje pokazujące, jak krok po kroku wyrysować aniołka, domek czy kotka. Układ wierszyków jest taki, że każda literka jest zobrazowana przynajmniej jednym wierszykiem z grupy drugiej, co ma na celu ułatwić dziecku naukę alfabetu. Możliwości, jakie niesie książeczka są niezmerzone. Ma ona za zadanie przekonać młodsze, 5-, 6-letnie dziecko do chwytania za ołówek, kredki, długopis. Pomaga opanować alfabet, ułatwia naukę pisania i czytania, usprawnia grafomotorykę, przez co przyczynia się do walki z dysleksją; uczy rysować, pokazuje, że może być to dobra zabawa, zachęca do eksperymentowania i dalszego szukania nowych kształtów.