\"Problemy poruszane w książce, a dotyczące praw rządzących zawieraniem aliansów strategicznych i mechanizmów wpływających na ich funkcjonowanie, należą niewątpliwie do kluczowych zagadnień teorii oraz praktyki ekonomii i zarządzania. Próba ich kontynuowania w ramach tej pracy nadaje jej względnie nowatorski i wartościowy charakter. Wzbudzi ona niewątpliwie zainteresowanie i wzbogaci wiedzę o procesach przystosowania się polskich przedsiębiorstw do funkcjonowania w warunkach globalizującej się gospodarki. (...) Autor stara się dowieść, że oto zawieranie aliansu w zglobalizowanej gospodarce staje się nieomal obiektywną koniecznością, a zatem należy przypuszczać, że również w Polsce zjawisko to będzie się nasilało. (...) Przedsiębiorstwa, pragnąc wzmocnić swoje łańcuchy wartości, powinny szukać tej możliwości poprzez alianse strategiczne, co zidentyfikowane przez Autora postawy polskich menedżerów wydają się zapowiadać. Praca ma wszelkie cechy solidnej monografii naukowej i zrealizowana została z wyraźną konsekwencją badawczą. (...) Dzięki komunikatywnej formie ekspresji, poprawności stylistycznej, niewystępowaniu powtórzeń i logicznej sekwencji omawianych kwestii, książkę czyta się dobrze. (...)\" prof. zw. dr hab. Marek Jacek Stankiewicz