„Agnieszka Popiel i Ewa Pragłowska napisały kolejną świetną książkę, w której bez spłycenia tematu podsumowują, czym jest terapia poznawczo-behawioralna. Niewielu autorom udaje się ta sztuka. Z tym większym entuzjazmem przyjąłem to nowe, rozszerzone wydanie. (…). Czytelnicy znajdą w tej książce precyzyjne wyjaśnienie, w jaki sposób pomagamy naszym klientom za pomocą teorii poznawczych i behawioralnych. Dzięki tym teoriom bowiem możliwe staje się sformułowanie hipotezy na temat tego co sprawia, że problem się utrzymuje, i propozycji, jak to zmienić za pomocą metod psychologicznych – behawioralnych, poznawczych bądź doświadczeniowych. Autorki opisują również, jak w ostatnich latach rozwijały się podejścia transdiagnostyczne i te oparte na procesach oraz jakim wyzwaniom miały sprostać”.
Z przedmowy prof. Eduardo Keegana
„Z uznaniem dla Autorek należy powitać drugie wydanie książki Psychoterapia poznawczo-behawioralna, znacząco poszerzonej w stosunku do wydania pierwszego, ale – co najważniejsze – uzupełnionej o nowe trendy i podejścia teoretyczne oraz uzyskane wyniki badawcze (a także bardzo zaawansowane analizy przypadków). Problemy omówione w książce przez Autorki dalece wykraczają poza omówienie specyfiki terapii poznawczo-behawioralnej. Prezentowany podręcznik jest bowiem współczesnym źródłem wiedzy i zachętą do refleksji nad kondycją psychoterapii czy szerzej – oddziaływań klinicznych w obszarze zarówno psychologii, jak i psychiatrii”.
Z przedmowy prof. dr. hab. Bogdana Zawadzkiego
„Obecne wydanie to nie jedynie skorygowana i uaktualniona wersja pierwotna, ale niemal całkowicie nowa pozycja, w której uzupełnienia i rozszerzenia zajmują niemal tyle miejsca, co treść wydania pierwszego. Jest to jedyna w swoim rodzaju pozycja opracowana w języku polskim i przez polskich autorów, która tak kompleksowo i wyczerpująco przedstawia jeden z najważniejszych współczesnych nurtów psychoterapii, jakim jest psychoterapia poznawczo-behawioralna”.
Z recenzji prof. dr. hab. Pawła Ostaszewskiego
„Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Teoria i praktyka jest kompleksową publikacją. Przedstawia podstawy teoretyczne i rozwój nurtu terapii behawioralno-poznawczej oraz podsumowanie badań naukowych dotyczące skuteczności tej formy terapii. W podręczniku omówiono również znaczenie stosowania zasad evidence-based therapy i evidence-based practice. Poruszane są także zagadnienia dotyczące superwizji i kwestii etycznych. W kolejnej części przedstawiono techniki pracy oraz, na koniec, opisy przypadków ze szczegółowym przedstawieniem przebiegu terapii. Podręcznik ten przeczytałam z prawdziwą przyjemnością. Uważam go za bardzo wartościową pozycję”.
Z recenzji dr hab. Barbary Remberk, prof. IPiN