Książka \"Przedsiębiorstwo usługowe. Studia przypadków\" pokazuje konkretne problemy decyzyjne, zarządcze i ekonomiczne w ujęciu mikro i mezo, pojawiające się w działalności przedsiębiorstwa usługowego. Autorzy odnieśli się do realnych problemów mogących wystąpić w branży lub we wszystkich typach przedsiębiorstw usługowych, bez względu na ich specyfikę czy wielkość. Celem książki jest zatem przedstawienie możliwości przeniesienia na grunt praktyki przedsiębiorstw usługowych konkretnych rozwiązań teoretycznych. Tym samym zostaje przeniesiony dorobek nauk ekonomicznych (ekonomii i zarządzania) na grunt pragmatyki funkcjonowania przedsiębiorstw usługowych. O wyborze problematyki poszczególnych studiów przypadków zdecydowały zainteresowania badawczo-naukowe oraz doświadczenia praktyczne poszczególnych autorów, którzy często łączą aktywność naukową z praktyką gospodarczą. Studia przypadków obejmują problemy zarządczo-decyzyjne, finansowe, księgowe, logistyczne, ale również problematykę poszczególnych sfer usług, takich jak usługi transportowe, spedycyjne, turystyczne czy finansowe. Skierowane są nie tylko do studentów pierwszego i drugiego stopnia studiów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) oraz studiów podyplomowych, a także do przedstawicieli praktyki gospodarczej. Ograniczona objętość i charakter materiałów powodują zasygnalizowanie tylko skromnej części istotnych problemów przedsiębiorstw usługowych. A problemy te i zdarzenia gospodarcze są niezwykle ważne. Dlatego autorzy mają nadzieję, że zaprezentowana problematyka stanie się inspiracją do dalszej dyskusji i badań, a przedsiębiorstwom usługowym pomoże w rozwiązywaniu problemów, z którymi stykają się na co dzień, świadcząc usługi różnym podmiotom w gospodarce globalnej. Zamiarem redaktorów naukowych jest kontynuacja serii publikacji dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstw usługowych i przygotowanie kolejnego tomu Studiów przypadków w przyszłości.