Przedsiębiorczość jest wyznacznikiem radzenia sobie w warunkach konkurencyjności, a integracja Polski ze strukturami Unii Europejskiej stanowi impuls do wzmocnienia przedsiębiorczości Polaków. Promowaniem przedsiębiorczości zajmują się różne instytucje i programy społeczne. Fundamentalną rolę w kształceniu postaw przedsiębiorczych powinien jednak odgrywać system edukacji. Problemowi temu poświęcona jest książka Przedsiębiorczość w edukacji. W pierwszej części pracy zwrócono uwagę na biznesowe i niebiznesowe ujęcie przedsiębiorczości. Na tym tle określono zadania szkoły w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych uczniów oraz ogólne założenia i cele wprowadzenia przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości do programów szkolnych. W drugiej części zaprezentowano wyniki badań, przeprowadzonych przez pracowników Katedry Edukacji i Rozwoju Kadr Akademii Ekonomicznej w Poznaniu w szkołach średnich województwa wielkopolskiego na temat nauczania Podstaw przedsiębiorczości. Ich przedmiotem była charakterystyka nauczycieli, którzy uczą Podstaw przedsiębiorczości oraz zebranie ich opinii o sposobie realizacji i efektach nauczania. Trzecia część książki zawiera opracowania, podejmujące różne aspekty przedsiębiorczości w szkole.