Projektowanie produktu jest pojęciem używanym coraz częściej na obszarze wzornictwa i oznacza opracowanie projektu przedmiotu w wymiarze trójwymiarowym ( w odróżnieniu od graficznego dwuwymiarowego). Dziś produkt musi zaprojektować twórca, który połączy zamysł artystyczny z estetyką i funkcjonalnością przedmiotu. Współczesne projekty to zarówno serie na skalę przemysłową, jak i unikatowe, realizowane na życzenie pojedynczego klienta.
Książka pozwala prześledzić najnowsze trendy w projektowaniu różnorodnych form przemysłowych, przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii. Wskazuje przy tym na wymagania w stosunku do twórcy, „powołującego do życia” dany produkt. Jego wiedza musi obejmować zagadnienia konstrukcyjno-technologiczne, funkcjonalno-użytkowe, marketingowe oraz ekonomiczne. Powinien łączyć umiejętności plastyczne z wyczuciem ludzkich potrzeb w kontekście wymagań kulturowych i społecznych oraz rynkowych.
Książka odpowiada na główne pytania związane z projektowaniem produktu i w obiektywny sposób pomaga zainteresowanym rozwinąć własny styl i pomysły.
Książka pozwala prześledzić najnowsze trendy w projektowaniu różnorodnych form przemysłowych, przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii. Wskazuje przy tym na wymagania w stosunku do twórcy, „powołującego do życia” dany produkt. Jego wiedza musi obejmować zagadnienia konstrukcyjno-technologiczne, funkcjonalno-użytkowe, marketingowe oraz ekonomiczne. Powinien łączyć umiejętności plastyczne z wyczuciem ludzkich potrzeb w kontekście wymagań kulturowych i społecznych oraz rynkowych.
Książka odpowiada na główne pytania związane z projektowaniem produktu i w obiektywny sposób pomaga zainteresowanym rozwinąć własny styl i pomysły.