Książka uczy jak tworzyć zaskakujące efekty specjalne w grach komputerowych. Wprowadza twórców oprogramowania na inny, wyższy poziom umiejętności. Obserwacja niektórych gier nasuwa nam pytanie \\"Jak oni to, u licha, zrobili?\\" Z tej książki można się właśnie tego dowiedzieć. Kto nie miał do czynienia z DirectX otrzyma wiele praktycznych wskazówek, które wprowadzają szybko w tę tematykę. Można tu znaleźć sposoby na tworzenie efektów 2D i 3D z maksymalnym wykorzystaniem możliwości kart graficznych. Trudno o bardziej doświadczoną osobę niż autor tej książki – prowadzi on od ponad dziesięciu firmę tworzącą gry komputerowe. Na płycie CD-ROM dołączonej do książki znajduja się dwie wersje pakietu SDK DirectX - w wersji 8 (w której były testowane przykłady) i w wersji 9 (komponenty przeznaczone dla programistów C/C++). Ponadto jest tam następujące oprogramowanie: NVIDIA® SDK 5.1, PYROMANIA, BITMAP FONTBUILDER (firmy LMNOPC), GALAXY (firmy DIARD SOFTWARE) oraz VECTORC COMPILER (firmy CODEPLAY).