Książka została napisana przy wykorzystaniu doświadczenia na temat przyciągania uwagi, rozumienia tekstu, tworzenia interfejsu, mechaniki czytania i użyteczności tekstu. Książka ta uczy, jak pisać na potrzeby Internetu -- zarówno dokumenty FAQ czy e-maile, jak i broszury marketingowe, artykuły publicystyczne, artykuły prasowe, elektroniczne biuletyny, artykuły dla Webzinów oraz własne streszczenia. Zawiera zarówno porady, jak i przykłady dobrze i źle napisanego tekstu, przykłady z życia i osobiste porady dwóch doświadczonych autorów stron WWW. Jednym słowem -- uczy, jak tworzyć naprawdę profesjonalny serwis WWW! Przyciąganie i utrzymywanie uwagi czytelnika odwiedzającego stronę Tworzenie czytelnych nagłówków, łączy i menu Organizowanie obiektów informacyjnych na potrzeby personalizacji strony Promowanie, reklamowanie i sprzedawanie bez popadania w śmieszność Śledzenie na bieżąco opinii czytelników na temat swojej pracy Tworzenie pomocy technicznej, która rzeczywiście przyda się klientom