Niniejszy podręcznik przedstawia problematykę prawa handlowego oraz zagadnienia z zakresu ochrony własności intelektualnej. Książka składa się z osiemnastu rozdziałów, w których zostały omówione: ogólne zagadnienia prawa handlowego, status prawny przedsiębiorców, umowy handlowe - w tym umowy konsumenckie (zaliczane do prawa handlowego w szerokim rozumieniu), papiery wartościowe, sadownictwo w sprawach gospodarczych, ochrona własności przemysłowej, nieuczciwa konkurencja, elementy prawa autorskiego, a także umowy dotyczące własności intelektualnej oraz innych dóbr niematerialnych. Opracowanie dotyczy w zasadzie zagadnień prawa prywatnego, kwestie publicznoprawne przedstawiono tylko w zakresie niezbędnym dla ilustracji rozwiązań prawa handlowego.
Książka adresowana jest w szczególności do studentów kierunków ekonomicznych, ale może także być przydatna dla studentów prawa i administracji.
Publikacja została przygotowana przez pracowników naukowo-dydaktycznych zatrudnionych w Katedrze Prawa na Wydziale Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Autorzy zbioru posiadają dorobek naukowy, badawczy i dydaktyczny w zakresie prawa handlowego.
Książka adresowana jest w szczególności do studentów kierunków ekonomicznych, ale może także być przydatna dla studentów prawa i administracji.
Publikacja została przygotowana przez pracowników naukowo-dydaktycznych zatrudnionych w Katedrze Prawa na Wydziale Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Autorzy zbioru posiadają dorobek naukowy, badawczy i dydaktyczny w zakresie prawa handlowego.