Praktyka strategii firmy

Krzysztof Obłój
Praktyka strategii firmy
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

BIZNES / STRATEGIE

Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było?

Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi czasu: przeszłość – przyszłość – teraźniejszość.

Czas stanowi nitkę na którą nakłada się wybory strategiczne i w ten sposób powstaje „naszyjnik” strategii.

Na zarys strategii potrzeba trzech dni? Ma to swoją logikę, bo budowa strategii dotyczy trzech głównych wymiarów czasu: przeszłości, przyszłości i teraźniejszości. Nie ma co się sprzeczać, który jest ważniejszy: przyszłość czy teraźniejszość. To, co jest naprawdę ważne w większości przypadków to zrozumienie przeszłości i ocena w jakim stopniu wpływa ona na teraźniejszość i wpłynie na przyszłość.

Najważniejsze jest doprowadzenie do efektywności przedsiębiorstwa w dniu dzisiejszym.

***

Prof. dr hab. Krzysztof Obłój specjalista z zakresu zarządzania strategicznego i międzynarodowego. Wykłada na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Leona Koźmińskiego oraz w renomowanych szkołach biznesu, m.in. University of Illinois, ESCP-EAP, Henley Business School, Bled School of Management, Sun Yat-sen University. Jego książki i artykuły są publikowane w USA i Europie (m. in. Managing Across Cultures, London 1996; Strategy in Transition, Oxford 2005, Contemporary Corporate Strategy: Global Perspective, London 2007), a trzy książki wydane w Polsce : Strategia sukcesu firmy, Strategia organizacji: w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej oraz Refleksje o zarządzaniu stały się bestsellerami na polskim rynku. Prof. Krzysztof Obłój jest doradcą polskich i międzynarodowych firm i członkiem rad nadzorczych.

Data wydania: 2019-11-15
ISBN: 978-83-8175-047-9, 9788381750479
Wydawnictwo: MT Biznes
Stron: 220
dodana przez: chudini0505
Mamy 1 inne wydanie tej książki

Autor

Krzysztof Obłój Krzysztof Obłój
Urodzony 30 października 1954 roku w Polsce (Kędzierzyn-Koźle)
Krzysztof Józef Obłój - polski teoretyk zarządzania. Zajmuje się strategią organizacji, strukturami i procesami organizacyjnymi. Od lat 1980 był jednym z prekursorów nowoczesnych koncepcji zarządzania w Polsce. Opublikował kilka podstawowych podręcz...

Pozostałe książki:

TWORZYWO SKUTECZNYCH ... BROSZURA Myśl strategicznie! Myśli o nowoczesnym biznesie O zarządzaniu. Refleksyjnie Pasja i dyscyplina strategii Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy Praktyka strategii firmy Strategia korporacji Strategia organizacji Strategia sukcesu firmy Strategie szpitali w warunkach reform
Wszystkie książki Krzysztof Obłój

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Praktyka strategii firmy nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Praktyka strategii firmy. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl