Publikacja jest przewodnikiem metodologicznym dla studentów piszących pracę dyplomową i magisterską o charakterze empirycznym na kierunku studiów pedagogicznych, może być również wykorzystana na studiach psychologicznych i socjologicznych. W związku z nader rozległą problematyką metodologiczną badań pedagogicznych w książce ujęto podstawowe zagadnienia związane z pracami dyplomowymi.
Treścią książki są następujące zagadnienia:
- zadania i charakter pracy magisterskiej,
- wybór tematów pracy magisterskiej,
- zadania i tematyka seminarium magisterskiego,
- sposoby analizy literatury przedmiotu,
- ukazanie etapów procesu badawczego,
- omówienie konstrukcji pracy magisterskiej z podaniem przykładów,
- kryteria oceny prac magisterskich.
Autor przedstawił sposób przygotowania pracy magisterskiej wypracowany na podstawie literatury metodologicznej i własnej praktyki pedagogicznej.
Treścią książki są następujące zagadnienia:
- zadania i charakter pracy magisterskiej,
- wybór tematów pracy magisterskiej,
- zadania i tematyka seminarium magisterskiego,
- sposoby analizy literatury przedmiotu,
- ukazanie etapów procesu badawczego,
- omówienie konstrukcji pracy magisterskiej z podaniem przykładów,
- kryteria oceny prac magisterskich.
Autor przedstawił sposób przygotowania pracy magisterskiej wypracowany na podstawie literatury metodologicznej i własnej praktyki pedagogicznej.