Ze wstępu Autorki: Książkę tę adresuję do nauczycieli języków obcych i studentów, którzy chcą się dowiedzieć, co glottodydaktyka proponuje dziś, ponad 30 lat od wprowadzenia metody komunikatywnej. W ostatnich latach pojawiło się wiele publikacji zawierających krytyczną refleksję stosowanego obecnie modelu nauczania języków obcych. W mojej książce odwołuję się do nich, ale nie ograniczam się li tylko do teorii. Jest jej tyle, ile potrzeba, aby zrozumieć konieczność i kierunek proponowanych rozwiązań. Omawiając je, odwołuję się do przedstawionych wcześniej koncepcji teoretycznych. Czytelnik widzi więc, jak idee dydaktyki konstruktywistycznej znalazły zastosowanie w konkretnym projekcie internetowym lub na lekcji. O Autorce: Doktor Marzena ?ylińska jest wykładowcą metodyki w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Toruniu. We współpracy z dydaktykami z Finlandii, Niemiec i Francji prowadzi międzynarodowe edukacyjne projekty internetowe (w roku 2005 nagroda European Language Label). Obecnie bierze udział w pilotażowym projekcie wdrażania platform edukacyjnych w nauczaniu języków obcych.