Książka w kompleksowy sposób omawia kwestie:
- miejsca asystentki w strukturze organizacji i jej roli w procesie zarządzania,
- kwalifikacji zawodowych i osobistych niezbędnych na tym stanowisku pracy,
- procedur biurowych, które określają działanie firmy i asystentki,
- dokumentów, jakie sporządza (lub z jakich korzysta) asystentka,
- kształtowania wizerunku własnego i wizerunku firmy,
- zasad dress code i ich stosowania w praktyce biurowej,
- organizowania spotkań służbowych,
- sprzętu i oprogramowania komputerowego z punktu widzenia potrzeb asystentki,
- porad komputerowych dla asystentki,
- regulacji prawnych oraz zasad nadzoru i kontroli w zakresie ustawodawstwa pracy.
Wszystkie zagadnienia mają formę praktycznych porad, ułatwiających adaptację na stanowisku asystentki i wykazanie się profesjonalizmem w pracy.
O AUTORACH Autorami książki są osoby reprezentujące Państwowe Studium Stenotypii i Języków Obcych w Warszawie oraz European Management Assistants, czyli EUMA Polska. Obydwie organizacje zajmują się kształceniem asystentek, zmianami w profilu zawodowym tego stanowiska, analizą karier asystentek oraz współpracą z pracodawcami zarówno w kraju, jak i w Europie. Dzięki tym kwalifikacjom i zainteresowaniom autorów książka ma praktyczny oraz użyteczny charakter.