Autorka traktuje poradnictwo całożyciowe jako nowe wyzwanie wynikające ze zmieniającej się w błyskawicznym tempie rzeczywistości, przede wszystkim zaś z dynamiki świata pracy. […] Autorka wychodzi z założenia, że tradycyjne formy poradnictwa dostępne osobom zainteresowanym uzyskaniem porady odnośnie do efektywnego konstruowania swojej drogi edukacyjnej i zawodowej nie spełniają pokładanych w nich oczekiwań. Jednostka nie tyle potrzebuje dziś porady, gdzie się zatrudnić, ile skazana jest na podejmowanie odważnych decyzji na temat wyboru kierunku kształcenia, instytucji oświatowych, formy i miejsca nauki, profilu doskonalenia i dokształcania zawodowego. Być może to najbardziej istotne pytanie brzmi: jak się uczyć, by zapewnić sobie życiowy sukces? Autorka udziela wielu wskazówek, których urzeczywistnienie może w znaczący sposób usprawnić funkcjonowanie poradnictwa zawodowego, przekształcając je w dużej mierze w poradnictwo całożyciowe, uwzględniające obok aspektów kariery zawodowej także wymiar edukacyjny. Z recenzji wydawniczej dr hab. Ewy Przybylskiej, prof. UMK