Prezentowana książka stanowi świetne interdyscyplinarne studium na temat otwartości w kształceniu nauczycieli. Podjęty temat dotyczy kształcenia pedagogów, ale można go z powodzeniem odnieść do kształcenia w ogóle. Praca składa się z dwóch części: pierwsza część ? teoretyczno-przeglądowa ? wprowadza w zagadnienie otwartości/zamknięcia, ilustruje różnorodne perspektywy jego pojmowania. Zadaniem drugiej części, będącej prezentacją własnej próby eksperymentalnej Autorki, jest wskazanie na procesualność owej próby (przechodzenie respondentów od myślenia i pojmowania kategorii otwartości w sposób schematyczny do myślenia wielokontekstowego).
W pracy można zauważyć silną inspirację myśleniem filozoficznym oraz psychologicznym. Obecne jest także sięganie do kontekstów literackich czy socjologicznych.
Adresatami książki oprócz nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych oraz psychologicznych, mogą być Czytelnicy, których w szczególny sposób interesuje złożone zagadnienie otwartości/zamknięcia w: wyrażanych emocjach, kształceniu, ogólnej kondycji człowieka, wzajemnych relacjach, myśleniu i działaniu, komunikacji międzyludzkiej, komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
W pracy można zauważyć silną inspirację myśleniem filozoficznym oraz psychologicznym. Obecne jest także sięganie do kontekstów literackich czy socjologicznych.
Adresatami książki oprócz nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych oraz psychologicznych, mogą być Czytelnicy, których w szczególny sposób interesuje złożone zagadnienie otwartości/zamknięcia w: wyrażanych emocjach, kształceniu, ogólnej kondycji człowieka, wzajemnych relacjach, myśleniu i działaniu, komunikacji międzyludzkiej, komunikacji werbalnej i niewerbalnej.