Media od zawsze interesowały władzę. Badanie relacji między systemem politycznym a systemem medialnym to w gruncie rzeczy badanie polityki medialnej. Książka omawia politykę medialną w UE, poddając analizie zarówno założenia oraz praktyczne aspekty polityki medialnej UE, jak i przedstawiając krajowe polityki medialne państw członkowskich. Raporty prezentujące szczegółowo polityki medialne poszczególnych państw służą pokazaniu elementów wspólnych, jak i różnic, wynikających ze specyfiki rozwiązań w różnych krajach.
Książka może służyć jako podręcznik akademicki do nauczania przedmiotów:
polityka medialna państw UE oraz polityka medialna UE na kierunku studiów europeistyka,
zagraniczne systemy medialne na kierunku studiów dziennikarstwo i komunikacja społeczna,
międzynarodowy obieg informacji na kierunku studiów stosunki międzynarodowe,
media w świecie na kierunku studiów politologia.
Książka może służyć jako podręcznik akademicki do nauczania przedmiotów:
polityka medialna państw UE oraz polityka medialna UE na kierunku studiów europeistyka,
zagraniczne systemy medialne na kierunku studiów dziennikarstwo i komunikacja społeczna,
międzynarodowy obieg informacji na kierunku studiów stosunki międzynarodowe,
media w świecie na kierunku studiów politologia.