Karol Jakubowicz, doktor, medioznawca, specjalizuje się w zagadnieniach mediów elektronicznych, przewodniczący Rady Międzyrządowej Programu ?Informacja dla Wszystkich? UNESCO, koordynator grupy roboczej międzynarodowego programu naukowego COST A30 ?East of West. Setting a New Eastern and Central European Media Research Agenda?, ekspert Rady Europy, Unii Europejskiej, OBWE i UNESCO do spraw mediów i ich regulacji, był członkiem Rady Niezależnej Komisji ds. Mediów w Kosowie, przewodniczącym Komitetu Zarządzającego do Spraw Mediów i Nowych Usług Komunikacyjnych Rady Europy, dyrektorem Departamentu Strategii i Analiz KRRiT (2004?2006), przewodniczącym Rady Nadzorczej TVP S.A.(1998?2000), autor, współautor i redaktor licznych krajowych i zagranicznych publikacji naukowych poświęconych mediom elektronicznym i komunikacji społecznej. Media elektroniczne są wszechobecne w naszym życiu i odgrywają w nim niezwykle znaczącą rolę. Zatem państwo i społeczeństwo powinny móc zapewnić, aby dobrze służyły one ludziom i zapobiegać szkodom, które mogą wyrządzić. W książce ?Polityka medialne a media elektroniczne? Karol Jakubowicz dokonuje gruntowego przeglądu celów, form i metod projektowania i realizowania polityki medialnej w dziedzinie mediów elektronicznych, poczynając od radia, a na najnowszych technologiach cyfrowych kończąc. Jego zdaniem zdolność stworzenia i realizacji wszechstronnej i długofalowej polityki medialnej służącej interesowi publicznemu, niepodporządkowanej jedynie celom aktualnej ekipy rządowej, można uznać za jedno z kryteriów rozwoju i konsolidacji demokracji. Książka wypełnia lukę w naszej wiedzy na ten temat, dostarcza narzędzi do formułowania takiej właśnie polityki medialnej.