Nie było zamiarem autora – jak sam twierdzi – tworzenie kolejnej koncepcji wychowania przez plastykę. Niniejsza publikacja jest jedynie poradnikiem dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, w którym autor dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą na temat sposobów realizowania treści kształcenia przedmiotu „edukacja plastyczna” w klasach I–III w zakresie wynikającym z aktualnej podstawy programowej.
Prezentowany tekst składa się z dwóch części. W pierwszej autor w sposób syntetyczny omawia wszystkie dyscypliny sztuk plastycznych (rozdz. 1) oraz plastyczne środki wyrazu, czyli język sztuk plastycznych (rozdz. 2), zawsze odnosząc prezentowaną wiedzę do możliwości wykorzystania jej w praktyce szkolnej. Jerzy Tomala jest ciągle aktywnym twórcą malarzem, dzięki czemu czytelnik otrzymuje wiedzę o plastyce z pierwszej ręki, można powiedzieć: wprost z palety.
https://www.impulsoficyna.com.pl/literatura-dla-nauczycieli/2409-2000-plastyka-w-edukacji-wczesnoszkolnej.html#/27-wersja_ksiazki-ksiazka_drukowana_papierowa
https://www.impulsoficyna.com.pl/literatura-dla-nauczycieli/2409-2000-plastyka-w-edukacji-wczesnoszkolnej.html#/27-wersja_ksiazki-ksiazka_drukowana_papierowa