Myśl strategicznie i zaplanuj strategię dla swojej firmy Poznaj swoich klientów i konkurencję Zaplanuj strategie dopasowane do sytuacji rynkowej Zdobądź przewagę nad swoimi konkurentami Planowanie strategiczne jest najczęściej definiowane jako podejmowanie decyzji pozwalających pokonać drogę pomiędzy obecnym miejscem firmy lub organizacji a etapem, w którym powinna znaleźć się w przyszłości. Strategia działania dla organizacji to wprowadzanie tych decyzji w życie -- powinna być świadomym wykorzystywaniem nadarzających się możliwości, jednakże zbyt często jej definicje, modele i algorytmy planowania są tworzone przez teoretyków na potrzeby wielkich korporacji. Tak ustalane zasady nie sprawdzają się w mniejszych firmach, gdzie potrzebne jest inne, bardziej praktyczne podejście. Książka "Planowanie strategiczne w firmie" to podręcznik planowania strategicznego, napisany przez prawdziwego praktyka -- menedżera z ogromnym doświadczeniem zdobytym w najlepiej działających firmach na świecie. Przedstawia wszystkie etapy procesu planowania strategicznego. Omawia pojęcia związane z myśleniem strategicznym, opisuje narzędzia służące do zbierania informacji, techniki przydatne w podejmowaniu decyzji i schematy pomocne w przekładaniu wyciągniętych wniosków na plany działania. Analiza firmy, jej klientów i konkurencji Struktura firmy i jej wpływ na strategię działania Metody planowania działań strategicznych Analiza SWOT, portfelowa, cyklu życia oraz koncentracji wysiłków Tworzenie i wdrażanie planu działań Gdy wykonasz ćwiczenia, zbierzesz informacje, dokonasz analizy, przeprowadzisz warsztaty i przygotujesz plan wdrożenia, będziesz miał w ręku receptę na sukces firmy.