Zaplanuj działania marketingowe swojej firmy Przeprowadź audyt marketingowy Wyznacz cele marketingowe Wprowadź firmę na nowe rynki Planowanie jest jednym z najważniejszych elementów skutecznego zarządzania. Firma działająca według określonego planu osiągnie wytyczone cele szybciej i przy mniejszych kosztach. Plan marketingowy przedsiębiorstwa stanowi kluczowy składnik strategii biznesowej. Określenie istniejącego potencjału marketingowego, wyznaczenie celów i zaplanowanie działań pozwoli na identyfikację najbardziej obiecujących szans na rynku oraz pomoże w zdobyciu i utrzymaniu dobrej pozycji. Książka "Planowanie marketingowe w praktyce" przedstawia sprawdzone sposoby na szybkie przygotowanie planu marketingowego dla małej firmy. Opisuje wszystkie zagadnienia związane z wyznaczaniem celów marketingowych, formułowaniem strategii, wprowadzaniem na rynek nowych produktów i tworzeniem planu. Każde zagadnienie poparte jest przykładami, które ułatwiają wykorzystanie tych wiadomości w praktyce. Dzięki ćwiczeniom i zadaniom szybko opanujesz proces tworzenia planu marketingowego. Etapy przygotowywania planu marketingowego Badania rynku Analiza mocnych i słabych stron firmy Znajdowanie luk rynkowych Definiowanie strategii cenowych Reklama, promocja i obsługa klienta Rozwijanie nowych rynków zbytu Tworzenie sprawozdań finansowych Prezentacja planu marketingowego Przekonaj się, że plan marketingowy może być narzędziem przydatnym również dla Twojej firmy.