Spis treści:O Autorze (9)O Recenzencie Technicznym (10)Przedmowa (11)Część I Wprowadzenie (13)Rozdział 1. PHP - projektowanie i zarządzanie (15) * Problem (15) * PHP a inne języki programowania (17) * O książce (19) * Podsumowanie (21)Część II Obiekty (23)Rozdział 2. PHP a obiekty (25) * Nieoczekiwany sukces obiektów w PHP (25) * Debata obiektowa - za czy przeciw? (28) * Podsumowanie (29)Rozdział 3. Obiektowy elementarz (31) * Klasy i obiekty (31) * Definiowanie składowych klasy (33) * Metody (36) * Typy argumentów metod (39) * Dziedziczenie (44) * Podsumowanie (58)Rozdział 4. Zaawansowana obsługa obiektów (59) * Metody i składowe statyczne (59) * Składowe stałe (63) * Klasy abstrakcyjne (63) * Interfejsy (66) * Obsługa błędów (68) * Klasy i metody finalne (75) * Przechwytywanie chybionych wywołań (76) * Definiowanie destruktorów (80) * Wykonywanie kopii obiektów (81) * Reprezentacja obiektu w ciągach znaków (84) * Podsumowanie (85)Rozdział 5. Narzędzia obiektowe (87) * PHP a pakiety (87) * Klasy i funkcje pomocnicze (92) * Reflection API (99) * Podsumowanie (110)Rozdział 6. Obiekty a projektowanie (111) * Jak rozumieć projektowanie? (111) * Programowanie obiektowe i proceduralne (112) * Zasięg klas (117) * Polimorfizm (119) * Hermetyzacja (120) * Nieważne jak (122) * Cztery drogowskazy (123) * Język UML (124) * Podsumowanie (133)Część III Wzorce (135)Rozdział 7. Czym są wzorce projektowe? Do czego się przydają? (137) * Czym są wzorce projektowe? (137) * Wzorzec projektowy (139) * Format wzorca według Bandy Czworga (141) * Po co nam wzorce projektowe? (142) * Wzorce projektowe a PHP (144) * Podsumowanie (145)Rozdział 8. Wybrane prawidła wzorców (147) * Olśnienie wzorcami (147) * Kompozycja i dziedziczenie (148) * Rozprzęganie (153) * Kod ma używać interfejsów, nie implementacji (156) * Zmienne koncepcje (157) * Nadmiar wzorców (158) * Wzorce (159) * Podsumowanie (160)Rozdział 9. Generowanie obiektów (161) * Generowanie obiektów - problemy i rozwiązania (161) * Wzorzec Singleton (165) * Wzorzec Factory Method (169) * Wzorzec Abstract Factory (174) * Prototyp (179) * Ależ to oszustwo! (183) * Podsumowanie (185)Rozdział 10. Relacje między obiektami (187) * Strukturalizacja klas pod kątem elastyczności obiektów (187) * Wzorzec Composite (188) * Wzorzec Decorator (198) * Wzorzec Facade (205) * Podsumowanie (208)Rozdział 11. Reprezentacja i realizacja zadań (209) * Wzorzec Interpreter (209) * Wzorzec Strategy (219) * Wzorzec Observer (224) * Wzorzec Visitor (231) * Wzorzec Command (238) * Podsumowanie (242)Rozdział 12. Wzorce korporacyjne (245) * Wprowadzenie (245) * Małe oszustwo na samym początku (248) * Warstwa prezentacji (257) * Warstwa logiki biznesowej (287) * Warstwa danych (295) * Podsumowanie (317)Część IV Narzędzia (319)Rozdział 13. Dobre (i złe) praktyki (321) * Nie tylko kod (321) * Pukanie do otwartych drzwi (322) * Jak to zgrać? (324) * Uskrzydlanie kodu (325) * Dokumentacja (326) * Testowanie (328) * Podsumowanie (336)Rozdział 14. PEAR (337) * Czym jest PEAR? (338) * Instalowanie pakietu z repozytorium PEAR (338) * Korzystanie z pakietu PEAR (340) * Instalator pakietu PEAR (343) * Podsumowanie (352)Rozdział 15. Generowanie dokumentacji - phpDocumentor (353) * Po co nam dokumentacja? (354) * Instalacja (355) * Generowanie dokumentacji (355) * Komentarze DocBlock (357) * Dokumentowanie klas (358) * Dokumentowanie plików (360) * Dokumentowanie składowych (360) * Dokumentowanie metod (361) * Tworzenie odnośników w dokumentacji (363) * Podsumowanie (365)Rozdział 16. Zarządzanie wersjami projektu z CVS (367) * Po co nam CVS? (367) * Skąd wziąć CVS? (368) * Konfigurowanie repozytorium CVS (369) * Rozpoczynamy projekt (372) * Aktualizacja i zatwierdzanie (374) * Dodawanie i usuwanie plików i katalogów (377) * Etykietowanie i eksportowanie wydania (381) * Rozgałęzianie projektu (383) * Podsumowanie (386)Rozdział 17. Automatyzacja instalacji z Phing (389) * Czym jest Phing? (390) * Pobieranie i instalacja pakietu Phing (391) * Plik kompilacji - build.xml (391) * Podsumowanie (409)Część V Konkluzje (411)Rozdział 18. Obiekty, wzorce, narzędzia (413) * Obiekty (413) * Wzorce (417) * Narzędzia (420) * Podsumowanie (424)Dodatki (425)Dodatek A Bibliografia (427) * Książki (427) * Publikacje (428) * Witryny WWW (428)Dodatek B Prosty analizator leksykalny (429) * Skaner (429) * Analizator leksykalny (433)Skorowidz (445)Profesjonalne techniki programowania obiektowego w PHP5 * Poznaj zasady projektowania i programowania obiektowego * Zastosuj wzorce projektowe podczas tworzenia aplikacji * Wykorzystaj narzędzia wspomagające pracę programisty PHP5 Wraz z rosnącą popularnością języka PHP zwiększa się również zakres jego zastosowań. Za pomocą PHP tworzy się już nie tylko proste dynamiczne witryny WWW i fora dyskusyjne, ale również rozbudowane aplikacje sieciowe, wykorzystywane często w dużych przedsiębiorstwach. Już w PHP4 zaimplementowano pewne mechanizmy ułatwiające tworzenie rozbudowanych systemów, jednak dopiero PHP5 stał się w pełni obiektowym językiem programowania pozwalającym na korzystanie z wszystkich wynikających z tego możliwości."PHP5. Obiekty, wzorce i narzędzia" stanowi dokładne omówienie wszystkich technik obiektowych w kontekście zastosowania ich podczas tworzenia aplikacji w PHP5. Zawiera przegląd podstawowych i zaawansowanych cech PHP5 związanych z obiektowością. Przedstawia przykłady najczęściej wykorzystywanych wzorców projektowych i zasady ich stosowania. Książka opisuje również narzędzia, które mogą okazać się bardzo przydatne podczas tworzenia rozbudowanych aplikacji, służące do tworzenia dokumentacji i kontroli wersji plików. * Podstawowe pojęcia z dziedziny obiektowości * Obsługa obiektów * Wyjątki i obsługa błędów * Projektowanie obiektowe * Modelowanie obiektów w języku UML * Wzorce projektowe * Stosowanie pakietu PEAR * Generowanie dokumentacji za pomocą PHPDocumentor * Zarządzanie wersjami plików w systemie CVS * Tworzenie pakietów instalacyjnych Przekonaj się, jak potężnym narzędziem jest najnowsza wersja języka PHP.