Od początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku na całym niemal świecie można zaobserwować zwiększanie się zainteresowania partycypacją pracowników w zarządzaniu firmą. Wiąże się ono z tymi koncepcjami zarządzania, które odwołują się do przedsiębiorczości i kreatywności pracowników, takimi jak zarządzanie zmianami, zarządzanie jakością czy koncepcja organizacji opartej na wiedzy. Autor scharakteryzował różnorodne formy partycypacji pracowników w zarządzaniu firmą oraz ukazał, jak wpływają one na poziom i charakter ich motywacji do pracy. W książce zostały również poruszone takie zagadnienia, jak: - psychologiczne mechanizmy motywacji, - motywowanie do pracy jako element systemu zarządzania organizacją, - miejsce partycypacji decyzyjnej i finansowej w teorii zarządzania, - cywilizacyjny kontekst partycypacji, - zakres pracowniczego uczestnictwa w zarządzaniu w Polsce na tle innych krajów. Publikacja zawiera wyniki przeprowadzonych przez autora badań dotyczących zakresu, przejawów i efektów udziału pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców i menedżerów stosujących różne formy uczestnictwa pracowników w zarządzaniu lub zamierzających je wprowadzić, a także dla studentów kierunku zarządzanie i marketing.