Stosowanie akceptowanych społecznie metod zwalniania personelu staje się obecnie niezbędne, jeśli firma chce zachować wizerunek atrakcyjnego pracodawcy. Jednym z instrumentów, po jakie może sięgnąć, jest outplacement, czyli program mający na celu pomoc zwalnianym pracownikom głównie w znalezieniu nowego zatrudnienia. Obecnie wprowadzają go na ogół duże firmy, a w małych i średnich organizacjach wciąż jest on niezbyt popularny przede wszystkim ze względu na związane z nim koszty. Jednak - jak w niniejszej publikacji udowadnia autorka - nawet dysponując niewielkimi funduszami, można pomóc osobom zwalnianym z pracy.
W książce zostały szczegółowo omówione trzy formy, w jakich program outplacementu może być realizowany w przedsiębiorstwie:
outplacement indywidualny dla specjalistów i kadr kierowniczych,
outplacement grupowy,
wewnętrzny ośrodek outplacementu.
Autorka, odwołując się do swojego doświadczenia konsultantki ds. outplacementu, kładzie nacisk na praktyczny aspekt przekazywanej wiedzy. Z książki czytelnik dowie się zatem:
jak zorganizować świadczenie usług outplacementowych w przedsiębiorstwie,
jakie zagadnienia uwzględnić w programie outplacementu,
jak pomagać klientowi w realizowaniu poszczególnych strategii poszukiwania pracy,
jak przygotować klienta do rozmowy kwalifikacyjnej.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, którzy chcą przeprowadzić w swych firmach outplacement, oraz do konsultantów zajmujących się realizacją tego rodzaju programów. Może także być wartościowym źródłem informacji dla kadry naukowej i studentów chcących zapoznać się z tym stosunkowo nowym narzędziem polityki personalnej.
W książce zostały szczegółowo omówione trzy formy, w jakich program outplacementu może być realizowany w przedsiębiorstwie:
outplacement indywidualny dla specjalistów i kadr kierowniczych,
outplacement grupowy,
wewnętrzny ośrodek outplacementu.
Autorka, odwołując się do swojego doświadczenia konsultantki ds. outplacementu, kładzie nacisk na praktyczny aspekt przekazywanej wiedzy. Z książki czytelnik dowie się zatem:
jak zorganizować świadczenie usług outplacementowych w przedsiębiorstwie,
jakie zagadnienia uwzględnić w programie outplacementu,
jak pomagać klientowi w realizowaniu poszczególnych strategii poszukiwania pracy,
jak przygotować klienta do rozmowy kwalifikacyjnej.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, którzy chcą przeprowadzić w swych firmach outplacement, oraz do konsultantów zajmujących się realizacją tego rodzaju programów. Może także być wartościowym źródłem informacji dla kadry naukowej i studentów chcących zapoznać się z tym stosunkowo nowym narzędziem polityki personalnej.