To jest jedna z klasycznych, czy też kanonicznych książek z dziedziny komunikacji, głoszących, że źródłem większości problemów w pracy i w życiu jest zła komunikacja, a z kolei dobra komunikacja może być pomocna w ich rozwiązywaniu.
Ten nurt myślenia jest dzisiaj dość oczywisty, jednak 10 lat temu książki na ten temat stanowiły nowość, a najlepsze z nich zapoczątkowały modne i popularne programy szkoleniowe przede wszystkim w świecie biznesu, przykładem może być inna książka wydana przez MT Biznes, a mianowicie Kluczowe rozmowy (tytuł oryginału: Crucial conversations).
Ten nurt myślenia jest dzisiaj dość oczywisty, jednak 10 lat temu książki na ten temat stanowiły nowość, a najlepsze z nich zapoczątkowały modne i popularne programy szkoleniowe przede wszystkim w świecie biznesu, przykładem może być inna książka wydana przez MT Biznes, a mianowicie Kluczowe rozmowy (tytuł oryginału: Crucial conversations).
Fakt, że duża międzynarodowa firma szkoleniowa, jaką jest House of Skills, opracowała i oferuje specjalny program szkoleniowy oparty na ideach zawartych w książce świadczy o jej wartości i aktualności.
Susan Scott chce, żebyś osiągnął sukces. Aby to się stało, tłumaczy, musisz zmienić codzienne rozmowy w taki sposób, aby poprawić wzajemne zrozumienie – i dostać to, czego chcesz. W niniejszym przewodniku, zawierającym podręcznik z ćwiczeniami oraz Siedem Zasad Odważnych Rozmów, Scott uczy, jak:
- pokonywać bariery na drodze do dobrej komunikacji;
- rozwijać i wzbogacać rozmowy ze współpracownikami, przyjaciółmi i rodziną;
- zwiększać jasność i poprawiać zrozumienie w rozmowie;
- radzić sobie z silnymi emocjami – po obydwu stronach stołu.