Zarządzający wszelkiego typu organizacjami wymagają, by pracownicy działów szkoleń, działów personalnych, konsultanci i instruktorzy potrafili dowieść, że planowane i przeprowadzane szkolenia są inwestycjami przynoszącymi firmie określone korzyści. Książka zawiera wskazówki, jak zapewniać efektywność szkoleń i jak ją oceniać, a więc jak mierzyć i uzasadniać wartość szkoleń.Wychodząc od podstawowych informacji dotyczących modeli szkoleń i etapów procesu uczenia się, autor szczegółowo omawia:# cele, znaczenie i podejścia do oceniania efektywności szkoleń,# metody i narzędzia oceny zmian zachodzących w wyniku szkolenia, a dotyczących zachowania, umiejętności, postaw pracowników i poziomu wiedzy,# kalkulację kosztów i pomiar efektów szkolenia,# metody oceny kursów zaspokajających różne potrzeby szkoleniowe (na poziomie jednostki, stanowiska i organizacji),# sposoby przygotowywania i wykorzystywania skutecznych narzędzi pomiaru efektywności szkoleń.Wartościową pomocą dla osób dokonujących oceny szkoleń będą liczne formularze, schematy postępowania oraz przykłady zastosowania opisywanych metod.