Zbiorek trzech opowiadań Antoniego Pileckiego z 1876 roku.
Antoni Pilecki (1853–1921) był poetą, krytykiem, publicystą. Z wykształcenia był adwokatem, który to zawód także wykonywał. Współpracował z prasą, m.in. z „Przeglądem Tygodniowym”, „Opiekunem Domowym”, „Antraktem” i „Rocznikiem Literackim”. Opublikował kilka tomów „Poezji” (1880–1884), zbiór nowel „Obrazki z życia kobiecego” (1876), rozprawy „Społeczne znaczenie poezji i współczesne jej stanowisko” (1874), „Miłość w poezji romantycznej” (1894), „Kobiety poetki” (1895), „Przyroda w poezji” (1899), „Poeta i świat” (1904). Był współautorem pierwszego polskiego „Podręcznika księgarskiego” (1896).
Jego twórczość literacką i krytyczną cechowało przywiązanie do idei pozytywizmu: demokratyzmu, tendencyjności, utylitaryzmu. Poruszał się w tematyce społecznej i realistycznej.
Obecne wydanie książki zostało przygotowane przez firmę Inpingo w ramach akcji „Białe Kruki na E-booki”. Utwór poddano modernizacji pisowni i opracowaniu edytorskiemu, by uczynić jego tekst przyjaznym dla współczesnego czytelnika.
Antoni Pilecki (1853–1921) był poetą, krytykiem, publicystą. Z wykształcenia był adwokatem, który to zawód także wykonywał. Współpracował z prasą, m.in. z „Przeglądem Tygodniowym”, „Opiekunem Domowym”, „Antraktem” i „Rocznikiem Literackim”. Opublikował kilka tomów „Poezji” (1880–1884), zbiór nowel „Obrazki z życia kobiecego” (1876), rozprawy „Społeczne znaczenie poezji i współczesne jej stanowisko” (1874), „Miłość w poezji romantycznej” (1894), „Kobiety poetki” (1895), „Przyroda w poezji” (1899), „Poeta i świat” (1904). Był współautorem pierwszego polskiego „Podręcznika księgarskiego” (1896).
Jego twórczość literacką i krytyczną cechowało przywiązanie do idei pozytywizmu: demokratyzmu, tendencyjności, utylitaryzmu. Poruszał się w tematyce społecznej i realistycznej.
Obecne wydanie książki zostało przygotowane przez firmę Inpingo w ramach akcji „Białe Kruki na E-booki”. Utwór poddano modernizacji pisowni i opracowaniu edytorskiemu, by uczynić jego tekst przyjaznym dla współczesnego czytelnika.