Poziom B2–C1 Zamiast tradycyjnych pism coraz powszechniej wysyłamy e-maile. Wszechobecne stają się platformy internetowe: Facebook, Google+, Twitter. Bardzo popularne są także globalne sieci kontaktów typu LinkedIn. A pracując lub szukając pracy w międzynarodowej korporacji lub firmie, która ma międzynarodowe kontakty – warto umieć korzystać z tych wszystkich form komunikacji w języku niemieckim. Właśnie w tej książce znajdziemy bogaty zbiór praktycznych przykładów, jak DZIŚ prowadzić zawodową korespondencję elektroniczną. Powszechnie panuje opinia, że z Niemcami „można się dogadać po angielsku”. Często faktycznie można. Ale ta możliwość jest nagminnie przeceniana, bo firma niemiecka, mając do wyboru zagranicznego partnera biznesowego operującego niemieckim lub operującego tylko angielskim z reguły wybierze jednak tego, z którym porozumienie możliwe jest po niemiecku. Ta książka jest dla Ciebie, jeśli: • pracujesz w polskiej lub niemieckiej firmie utrzymującej kontakty pisemne (listowne/mailowe) z Niemcami (lub innymi krajami niemieckojęzycznymi) • chcesz pracować w takiej firmie (j.w.) • pracujesz w Niemczech i masz do czynienia z korespondencją biznesową • chcesz pracować w takiej firmie (j.w.) • prowadzisz lub chcesz prowadzić interesy z Niemcami (zapytania, zamówienia, oferty, sprzedaż, dostawy itp.) • jeśli chcesz wygrać w konkurencji z koleżanką w biurze ;) • interesujesz się całym spektrum nowoczesnej komunikacji biznesowej (a więc także np. facebookiem czy LinkedIn) • jesteś lektorem/lektorką niemieckiego mającą dorosłych uczniów (zwłaszcza Wirtschaftsdeutsch) • jesteś na poziomie niemieckiego przynajmniej B1 (lub wyższym) (ostatecznie A2 plus silna ambicja ;)) Znajdziesz tu liczne przykłady formułowania poprawnych listów biznesowych, e-maili, składania zamówień, rezerwacji czy reklamacji. Słownictwo i zwroty zaczerpnięte są ze współcześnie używanego w biznesie angielskiego, a w ich przyswojeniu pomagają ćwiczenia językowe. Znajdziesz spektrum tematów i słownictwa związanego z bankowością, księgowością, zarzadzaniem, handlem międzynarodowym, PR, reklamą i marketingiem, usługami finansowymi. Dzięki tej publikacji nabierzesz pewności w komunikacji biznesowej z kontrahentami, którzy postrzegać będą Ciebie jako profesjonalnego partnera w rozmowach handlowych.